Maghoni vinduer vistnok ca 20 år gamle.
Desværre er de ikke blevet vedligeholdt godt nok. Glasbånd var forvitret og delvist manglende. Glaslister er begroet med mos og alger og delvist revnede og har "slået sig" så de er skæve/forvredne.
Nu har jeg afmonteret glaslisten i bunden af det ene vindue og kan se, at selve karmen i bunden ser ud til at være delvist nedbrudt.
Jeg kunne fjerne glaslisten uden brug af værktøj: sømmene gik simpelhen igennem listen.
Nu er spørgsmålet så, hvad jeg skal gøre herfra. Skal hele vinduet udskiftes?
Eller kan jeg redde det ved at montere nye glasbånd og en ny glasliste i bunden?
Kan jeg evt. få en glasliste i brun alu eller lign? Det skal siges, at det er et vindue som er sydvendt og derfor hårdt belastet af sol samtidigt kan det ikke ses fra stueplan udefra, så jeg er ikke så bekymret for at lige netop disse to vinduer ikke har mahogni lister i bunden hvis alu holder bedre.
Har kigget lidt på disse:
https://dafa-build.com/dk/produkter/dafa-glas-vindues-og-doertaetning/gl-glasliste/Måske man kunne male den i en brun mahogni-agtig farve?
På den anden side vil jeg jo heller ikke til at kaste mig ud i det, hvis vinduet er så medtaget og råddent at det bør udskiftes... Men det er jo hurtig en bekostelig affære, så det vil jeg helst undgå...