Gulvvarme uden kantisolering

Goddag. :)

Nu da man ikke må bruge kantisolering i kælderen er jeg i tvivl om det har noget at sige mht gulvvarmen.

Skal den lægges på en bestemt måde. Længere fra kanten eller lignende?

Og hvad er det bedste mønster egentligt?

Jeg tænker vvs’en lægger det men hvis der er noget han skal være obs på siger jeg der videre til ham.

Tak og god dag. 

Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ridder godt nok ikke samme dag du sadler😜

Slangerne skal ligge på samme måde uanset om der er isolering eller ej. Hvis du har en vvs`er til det så lad ham bestemme mønsteret og lad være med at blande dig. Normalt lægger man fremløbet langs ydervæggen, og slangerne i sinusmønster så returen ligger ved siden af for at få den jævneste gulvtemperatur.

Selvbygger med stort S. 
Tak for den pæne kommentar ;) det er skam ikke mit eneste projekt jeg har gang i.

Det er super. De bliver lagt som normalt. 👍

Vh.

Superdiy skrev den 04-07-2026 10:36:03

Du ridder godt nok ikke samme dag du sadler😜

Slangerne skal ligge på samme måde uanset om der er isolering eller ej. Hvis du har en vvs`er til det så lad ham bestemme mønsteret og lad være med at blande dig. Normalt lægger man fremløbet langs ydervæggen, og slangerne i sinusmønster så returen ligger ved siden af for at få den jævneste gulvtemperatur.

Og jo, de håndværkere skal sgu holdes i ørene. Der bliver lavet så meget klamp derude af de proffe så jeg anbefaler alle at sikre sig at det laver er korrekt. 

Der er vel en grund til at der føres byggetilsyn af byggesagkyndige?

Men nej de kan ikke li det hvis de ikke bare må gøre som de plejer :)

Men stol du bare blindt på dem.

God dag. ;)

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis