Pudsning af hus

Jeg er så småt gået i gang med at reparere og gøre klar til maling af vores gamle hus.

Jeg er interesseret i at høre, hvilken mørtel I vil anbefale mig at bruge til reparationer, som der skal laves eksempelvis på steder som vist på billedet.

Jeg vil gerne bruge kalkmørtel, men er i tvivl om det er det rigtige. NHL 3,5 mørtel 0-4 mm til de “dybe” reparationer (jeg skal også have gang i jern) og så 0-2 mm på det yderste lag. Lyder det fornuftigt?

Vh.
Jakob
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til reparation af problemet på billede 1, ville jeg blot bruge noget reparationsmørtel.
Hvis der ikke rigtig er huller på billede 2, ville jeg blot male over. Hvis man smører noget på får man let pletter med anden struktur.

Det var mine forslag til reparationer, hvis du spørger om pudsning af hus, er det en anden sag. 
Dit forslag med kalkmørtel lyder fornuftigt, men jern i fugerne vil jeg fraråde.

Ud fra billederne at dømme, stammer dit hus fra dengang kalkmørtel var almindeligt til opførsel af murværk, og så kan jern i fugerne skade mere end de gavner. Du risikerer nye revner i eksisterende intakte fuger.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis