Korrespondance til 2 lamper

Hej,

Har 2 lamper i kælderen 1 oppe ved trappe og 1 nede i kælder. De skulle gerne tænde samtidig både ved kælderdør og nede i kælderen. Jeg har nede i kælderen monteret en PL dåse. Her går der et 5 ledet kabel ud til begge afbrydere. Begge afbrydere er korrespondance afbrydere.
På begge afbrydere er grå pil ind og sort pil ud. De brune faser er samlet i nederste klemmer på afbrydere.
I PL dåsen er jord, nul og faser samlet. De 2 sorte og de de 2 grå er også samlet i hver sin muffe.

Men øverste afbryder slukker og konstant fast strøm. Den tænder og slukker fint lampe nede i kælder ligesom kælder afbryder også gør. Men øverste lampe er konstant.

Hvad har jeg gjort forkert?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er 2 brune faser i den øverste afbryder (1 fra øverste lampe og den anden ned til PL) de er begge monteret i nederste klemme i afbryder.
Men får kun fast lys der 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis