Luftkøler til soveværelset?

Er der nogen som kan anbefale en god luftkøler til soveværelset?

Jeg har allerede den her

https://www.elgiganten.dk/product/hjem-rengoring-kokkenudstyr/indeklima-opvarmning/luftkvalitet/luftrenser/dyson-cool-auto-react-luftrenser-tp7a/436560

Men den køler ikke, den blæser bare.

Jeg har også kigget på:
https://www.bolento.com/en/products/kompakter-messerloser-luftkuhler-gerauscharmer-ventilator-mit-kuhlfunktion-usb-akku

Men i tvivl om det bare er den samme type som Dyson ovenfor - der blot cirkulere luften og ikke køler

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er du ude i noget aircondition, og det er enten ret dyrt eller ret dårligt.

Hellere leje end at bo på gaden.
Prøv at søg på Mobil Aircondition. 
Kolding75 skrev den 27-06-2026 12:26:01

Så er du ude i noget aircondition, og det er enten ret dyrt eller ret dårligt.

Jeg er ikke på udkig efter noget High end bare noget der kan gøre en lille forskel og som gør andet end at roterer luften, tænker der må være nogen der har forsøgt sig med det uden at det er decideret aircondition eller en varmepumpe med aircondition 

Den eneste metode til køling er "varmepumpesystemet". Alt andet er bare blæsere, som flytter luften, og dermed selvfølgelig får dit svedsystem til at fungere bedre.
Blæserne koster et par hundrede kroner, varmepumperne koster vel fra 3-5 tusinde kroner.

Venlig hilsen
Knud
Jeg har set flere sige, at man kan fryse en plastflaske med vand i, og stille den bag ved en ventilator, så ventilatoren blæser lidt koldere luft ud, men jeg synes ikke selv at det fungerer. Du kunne også prøve at placere en ventilator i et åbent køleskab, så kulden bliver blæst ud i rummet.

Et færdigt produkt, der genererer kold luft uden at være aircon, findes mig bekendt ikke.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Kolding75 skrev den 27-06-2026 13:25:45

Du kunne også prøve at placere en ventilator i et åbent køleskab, så kulden bliver blæst ud i rummet.

Så du hiver varme ind i køleskabet, mens køleskabet flytter varmen ud på bagsiden, som du så blæser ind i køleskabet igen.
Det eneste du får ud af det, er blot endnu mere varme, da kompressoren også laver varme. 

Eneste måde at skabe kulde inde i huset, er at flytte varmen ud af huset, altså en aircondition/varmepumpe.
Ja men den køler ikke luften ned, men det føle køligere når luftstrømmen er kraftigere.

Du skal have en aircondition hvis du vil sænke temperaturen i rummet, det kræver der er en ude og inde del, eller der skal en slange ud i det fri.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis