Jeg har etableret et badeværelse med gulvvarme i et ældre hus.
Slangerne bliver koblet på hvor en radiator tidligere sad. 2-strengssystem.
På sigt drømmer jeg om at lave gulvarme i hele huset med shunt og styring i bryggers, men der kan gå en del år inden det MÅSKE sker. Indtil da skal jeg bare have varme i gulvet.
samlingerne og thermostaten kommer til at side i soklen under badeskabet.
Jeg har læst om brugen af returventil til dette, hvilket lyder smart og nemt. Dog læser jeg også at det fremadrettet ikke er god praksis ifølge bygningsreglementet.
Hvad anbefaler folk alternativt?
Det bliver ikke en dyr minishunt, men er en alm thermostat med fjernføler uden for soklen at foretrække?
God weekend og tak!