Konvertering udvendig NES-stikkontakt til OPUS74- stikkontakt.

Hej LDS,

Jeg har en gammel NES udvendig "gul" indmuringsdåse med en gammel NES-kontakt med afb. Se billedet herunder.

Jeg har købt 2 stk. LK Opus 74 stikkontakt, i håb om at det passede og dermed kunne have 2 stik tilgængelige, men indmuringsdåsen er ikke høj nok til dette.

Er der nogen der ved hvilken OPUS-model der passer i denne gamle "gule" NES-dåse, eller skal jeg skifte indmuringsdåsen ud med en ny?

Tak på forhånd! :)

DBH
Rasmus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes en mellemplade, måske den kan løse dit problem, så du kan montere en opus74 stik med afbryder.
LINk



Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 23-06-2026 10:25:29

Der findes en mellemplade, måske den kan løse dit problem, så du kan montere en opus74 stik med afbryder.
LINk


 Hej Jens,

Tak for svar. Jeg havde kigget på denne. Kan det ikke passe at jeg så skal montere mine 2 stk. OPUS kontakter med underlag så? Og dermed blot sætte mellempladen hen over min indmuringsdåse?


den jeg linkede til er til en stikkontakt med afbryder.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 23-06-2026 11:37:05

den jeg linkede til er til en stikkontakt med afbryder.

Noteret, men en OPUS 74 stikkontakt med afb. er vel en 2-modul, så der kan også blot monteres 2 stikkontakter i underlaget? 
Mit spørgsmål er stadig, om der skal bruges underlag for at løsningen med mellemplade fungerer.

En gul udvendig indmuringsdåse. Den skal vi lige have et billede af. En udvendig indmuringsdåse har jeg ikke hørt om, og hvis der er monteret en NES stikkontakt, kan du sikkert ikke montere en LK stikkontakt.
Er det en stikkontakt som på linket herunder?

NES stikkontakt

fase
Annonce
Indstøbningsdåser er gule, så måske det er det der er brugt, det har jeg til mine, som dog er udtag uden afbryder.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 23-06-2026 18:04:56

Indstøbningsdåser er gule, så måske det er det der er brugt, det har jeg til mine, som dog er udtag uden afbryder.

 Der står i indlægget "Jeg har en gammel NES udvendig "gul" indmuringsdåse med en gammel NES-kontakt med afbryder"

Jeg er klar over, at dåser til indstøbning er gule. Men at det skulle være brugt til udvendig brug, tvivler jeg på.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis