Børnesikring af swimmingpool

Er der nogen derude der har praktisk erfaring med børnesikring af en swimmingpool?
Vi har for nyligt overtaget et hus med en 8x4 oval swimmingpool i haven og nu venter vi så Vores første barn her om et par ugers tid.

Det mest sikre ville selvfølgelig være at hegne pool'en helt og aldeles ind, men det er på en måde lidt ærgeligt da det jo besværrer brugen af den lidt...
Hvis hegn er den eneste løsning, hvordan kunne man så lave en løsning der var nem at sætte op og pille ned igen?
Nogen der ved hvor højt et sådanne hegn i givet fald skulle være?

Håber nogen derude har lidt erfaring da sommeren jo nærmer sig med hastige skridt biggrin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Martin,
Så har du jo noget at glæde dig til. Alt andet lige bliver dit barn ikke for alvor mobilt før sommeren er ovre, så jeg tror ikke du har den store grund til bekymring.

Den bedste løsning jeg har set er en overdækning - en stor pressenning, som var monteret så godt, at en voksen mand jvf. producenten kan falde ned i den. Men den tager 2 mand 5 min at montere (10x5 meter).

Et hegn (med en låge i) kan så afgjort også bruges - men kan også give falsk tryghed. Børn er utroligt kreative..... Desuden vil et effektivt hegn give en del skygge og en masse andre uhensigtsmæssigheder omkring poolen.
Du skal jo også tænke på, at der er mindst lige så stort behov for sikkerhed, når han/hun/de bliver lidt ældre.
Men det er min holdning

Mvh.

Jan R.
Hej Jan,

Jeg har godt set den metode med presseningen, men er ikke så meget for den, da jeg tror den tager noget af opvarmningen. Pool'en er en model med sider af rustfrit stål, som virker som et hulspejl og dermed opvarmer vandet når solen skinner.

Med hensyn til hegnet har jeg selv tænkt på en løsning hvor jeg støber nogle metalrør ned langs pool'en med passende mellemrum, når jeg alligevel skal lægge fliserne om. Så havde jeg tænkt på at bruge nogle metalspyd og noget trådhegn. Men jeg synes stadig det virker som en lidt "klodset" løsning og kunne egentlig godt tænke mig noget smartere, jeg er bare ikke lige kommet på det endnu.
Hej Martin
Denne tråd er meget gammel men jeg vil alligevel høre om du fandt en god løsning?
Mvh 
Hej leosmor

Nu det noget tid siden at du har skrevet her på indlægget. Så jeg vil høre om du har fundet nogen gode løsninger
Vh.
Hej Simone 
vi har sat et lille hegn op hele vejen om poolen, med en låge og lås på lågen. 
Det har indtil nu virket ret fint 🙂 
Mvh Rikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis