bordsav vil ikke starte

Hej. Min Devalt bordsav vil ikke "holde sig tændt". Jeg har lige skiftet tænd/sluk knappen til en ny, da jeg troede at tænd knappen var gået i stykker. Jeg kan godt tænde og den kører, men så snart jeg slipper knappen, går den i stå. Har I nogen bud på hvad der er galt ?

Lene
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en bordsav eller en rundsav. Har du ikke n typebetegnelse eller et billede af saven. Gerne et hvor man kan se afbryderen. 

fase
Det er denne type...

Lene
Måske den bruger for meget strøm og kobler så ​
Termisk ud.

Hvis du bruger en forlængerledning, så prøv at sæt den direkte i stikkontakten.

Vi prøver igen, i morgen --
Den viste afbryder ligner en "standartdims" som findes på mange maskiner.

Jeg har stået i samme situation. Defekt afbryder blev skiftet, men den nye var også defekt. Den fik jeg ombyttet uden problemer, og den har fungeret lige siden. 

Der findes desværre stadig mandags modeller.  

Jeg ville betragte det som en reklamation, og enhver seriøs leverandør vil ombytte uden vrøvl.

Du skriver, at du har skiftet afbryderen, hvilket kan opfattes som om det det ikke er en helt ny sav, og at den dermed er udenfor reklamationsretten.
Dit første billede viser ikke en tænd og sluk knap, men to trykafbrydere med en slutte- og bryde funktion. Det betyder at der må være et relæ/motorværn i maskinen. Det betyder, at du skal ind i maskinen og undersøge om holdekontakten fungerer. Måske skal relæet skiftes. Det kræver adskillelse af maskinen. Kan du alliere dig med en, der kan måle på maskinen, hvis du ikke selv kan. 

fase
Annonce
Fabrin: Normalt er "relæet" indbygget i de kontakter.  jeg har sat flere af dem op på mine hjemmelavede maskiner. De virker jo som udkoblings relæ, hvis strømmen går at maskinen ikke starter op når strømmen kommer tilbage.
Jeg har dog aldrig oplevet problemer med dem.
Trådstarter: Er du sikker på du har monteret den rigtigt?  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis jeg havde maskinen i hånden, ville det være nemmere at give et rigtigt svar. Kan du vise et billede af afbryder med relæ. Maskinen må ikke starte op efter at spændingen bliver afbrudt (se maskindirektivet), så relæet må være defekt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis