Fald / vådrumssikring bag cisterne stativ

Hejsa kloge mennesker.

Jeg skal til at vådrumssikre mit badeværelse. Fordi min faldstamme bag toiletcisternen afgår fra et hjørne mellem gulv og væg, så vil det være svært at tætne den ordentligt med vådrumsmembran. Jeg har derfor planlagt at påføre vådrumsmembranen foran toiletstativet (der som jeg kan læse mig frem til, burde være en fuldt ud lovlig løsning i DK)
Jeg vil dog rigtig gerne lave et meldehul og fald fra bagvæggen ud mod den vådrumssikrede del af gulvet, så hvis der skulle opstå en utæthed på vvs-installationerne bag toiletvæggen, så opdages det hurtigt. Er der nogen der har et godt bud på hvordan det fald kunne laves? Jeg tænker at meldehullet skal være i 10 cm højde, da der ellers er hul i den lovpligtige vådrumsmembranhøjde, og den derfor mister sin funktion.
Jeg har ingen forventninger om en helt tæt løsning (det bliver også svært mht faldstammen alligevel), men mere bare en løsning hvor pludselige lækager opdages, inden de forvolder skade bag væggen.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og jeg vil lige tilføje at jeg har fået bekræftet af min vvs’er at der ikke er tale om skjulte samlinger i installationerne, da jeg både etablerer en inspektionslem og der vil blive lavet et “låg” til cisternekassen. Så man kan tilgå alle installationerne 
Jeg ville lave en meget svag mørtel / beton blanding, og fylde derind. Øverst pudse det med en lidt stærkere blanding. 
Afløbsrøret bliver så støbt ind. 
Du skal lige undersøge om "melde hullet" kan være der lige midt for kummen. Ellers må det være lidt ude til siden. 
Hvis du kigger på den Norske installation vejledning er der vist hvordan. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis