Bosch Tronic 4500 T 50 EB

Jeg står her ude i den svenske skov og har instal,leret en strømmåler på min vandvarmer for at kunne kontrollere strønforbrug
Da jeg havde installeret sagde det et "klik" og displayet på vandvarmeren var sort
Nogen der her en erfaring eller viden om hvorvidt det mest sandsynlige er display der er brændt af eller kontaktor eller en overkogssikring ???? Gode råd modtages med glæde
Der er korrekt 24o tjl hver af de 3 faser og korrekt nul og jord.

og jeg kan ikke umiddelbart se nogen sikkerhedskontakt der kan slås til... på det andet billedet er der 3 små sorte der rager ud, men når de trykkes ind sker der intet

i forbindelse med display se billed 1 så går der en soet ledning  med 220v samt nul til disllayet. den anden sorte ledning kan jeg ikke måle noget på ... den har forbindelse til det jeg tror er termostat se billed 1

bjarne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst hvor har du tilsluttet måleren, her tænker jeg på tilgangen på vandvarmeren eller i selve vandvarmeren. Kan du ikke vise et bilede af måleren og tilslutningen. Har du tilsluttet måleren inde i vandvarmeren eller udenfor ved tilgangen.
Jeg lægger mærke til, at du skriver at det sagde et "klik" og displayet var sort. Det får mig til at overveje om det har fået 400 V og ikke 230 V.

fase
sådan er det installeret og der e ku n ført 240 til hver af faserne til vandvarmeren---- tror jeg er kommet til at lave en korttilslutning af en art på en eller anden måde

bjarne
mht klikket. når jeg arbejder er strøm til huset altid slukket og så sættes det til når jeg er færdig.... klikker kom da jeg slog strømmen til

bjarne
Din tegning ser rigtig ud. Men jeg vil gerne vide om spændingen mellem hver af faserne og nul er omkring 240 V og om  spændingerne mellem faserne er omkring 400 V. 
Har du åbnet ind til vandvarmeren for at tilslutte måleren eller har du bare taget kablet ud af tilslutningen og tilsluttet det til måleren. Din ser rigtig ud, men et billede af tilslutningerne giver et overblik over tilslutningerne.
Det undrer mig at du viser billeder af det indre i beholderen. Har du lavet tilslutningen i beholderen?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis