Hej,
Jeg er ved at købe dette hus til et større renoveringsprojekt. jeg kunne rigtig godt tænke mig jeres tanker om budget for min renovering. Det er et stort projekt, og jeg har ca 1,5million budgetteret.
Jeg har vedhæftet den nuværende plantegning, hvor huset desværre er indrettet ulogisk i forhold til lysindfald. Bryggers er placeret imod nordvest. Jeg vil derfor vende relativt meget rundt på planen og oprette stort køkkenalrum ud mod det sydvestvendte hjørne. jeg vil derfor flytte køkkenet, bryggers og lave nyt badeværelse. Der hvor jeg har tegnet med lyserødt vil jeg gerne lave et stort panorama-hjørnevindue ud til den omkringliggende naturudsigt. Jeg er i tvivl om hvor krævende det er for konstruktionen af huset at oprette et så stort vinduesparti, da det er et hus af ældre dato (1890) - vidues skal monteres på det hjørne af væggen som ses på billedet, hvor der pt ikke er noget vindue.
Der er en førstesal - her er min tanke at fjerne værelset til højre, så der i stedet skabes loft til kip i den nye stue/spiseområde.
Hvad er jeres bud i grove træk på dette projekt?Jeg har selv forsøgt mig med følgende overslag men vil meget gerne have input omkring hvor realistisk det er.
| Gulve i underetagen: | kr 160.000,00 |
| Nyt køkken | kr 200.000,00 |
| vand og el til køkken / bad / entre | kr 200.000,00 |
| nyt badeværelse | kr 300.000,00 |
| panoramavinduer | kr 300.000,00 |
| ovenlysvinduer over stue | kr 100.000,00 |
| åbne til kip | kr 100.000,00 |
Tak på forhånd :)
Mvh
Sophie