Oil level Indicator

Hey - er lidt i tvivl om følgende.
Har en Yaris diesel fra 2010, der pludselig lyser i service nøglen. Olie og filter skiftet, den er resat men service nøglen pupper op hver gang efter noget tid. Der er fyldt nøjagtig mængde på, filter indsats fra Bosch osv.
Den er udlæst af 2 forsk. værksteder, der viser samme fejl ( olie niveau)  men ift. til målepind, er alt ok.
( Nej, målepinden er ikke afkortet )  🙂
Kan så se der findes en Oil level Indicator som reservedel, typisk monteret omkring bundkarret, som kunne være synderen, men kan en ' forkert' olie virkelig trikke sådan en føler ( har skiftet med en god 5w30 olie ) 
Læste at Toyota bruger deres egen olie. men har nu aldrig oplevet det kunne være grundet til en sådan motor kode lampe tændes. Har andre prøvet noget lignende og hvad afhjalp problemet? Flyderen i en sådan sensor kan jo lægge også....
V. Hilsen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har dårlig erfaring med BOSCH oliefiltre på min Corolla, den melder ikke fejl, men er at for længe om at slukke olielampen når den koldstartes, efter skift til et originalt Toyota filter er der ingen problemer.

Måske det er det der driller dig ?

Førhen kørte Toyota med Shell olie, det bruger jeg på min, det har aldrig givet problemer.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar, det har dog ikke noget med olietryk og responstid at gøre, det viser den ordinære olie tryks lampe.
Filter sidder i bunden så olien løber aldrig retur på nogen måde. ​Jeg kører lige på ramperne ved lejlighed, der er jo full size bundplade forneden. men tænker jeg kan lure ​en evt. føler af med inspektions kamera nedefra. Bare sjovt en ellers Toyota mekker ikke nævner dette. Kunne være dejligt hvis det bare stikket - må se....
Autodoc har jo flere filter indsatser, så jeg bestilte både Bosch og ​ridex - førstnævnte ligner tidligere 'originale' mest. Toyota er kendt for at bruge tynde olier ex. 0w30, men det tør jeg næsten ikke byde en motor med 270k på klokken.

Det er sådan en svømmer af et ting, som vist nok sidder bag starteren og ind i blokken/bundkaret.
Kan købes her

Der er et lille youtube klip her med udmåling Link   (Kan se han har et Fram oliefilter, det er noget at det ringeste til en Toyota)

Kik om der er olie i stikket, er der det så giv det en godt pust bremserens i begge stikforbindelser, ​måske det kan løse problemet, og ikke andet så kortvarigt.

Kan kun anbefale at bruge originale filtre, ja de koster lidt mere, hvis prisen har betydning, ville jeg heller nøjes med at skifte filter hver anden gang, end at bruge et uoriginalt filter.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for links , har godt set den føler og tænker forkert viskositet, korroderet stik eller lækket flyder, kunne være problemet.
Var sammen med en mekaniker i aften, der kunne fortælle at hans Corolla kunne fejlmelde på forkert olie - så Toyota er nok mere ​sarte end andre med filter/olie. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis