Fitness gulv direkte på fliser

Hej med jer
Jeg har leget lidt med AI for få inspiration til hvordan jeg kunne lave et fitness i et ubrugt indhak mellem skur og hus. Der blev foreslået et gulv af fitnessgummi, direkte på fliserne. Der er ikke så meget højde (193 cm fra flise til spær i loftet ved "indgangen til ​rummet". Jeg ​har ​derfor været med i tvivl om dette ret valg til gulv.

Jeg vil opsætte en el-radiator. Det skal bare bruges til fitness også måske at man kan se lidt sport derude med et par ​gutter.

Jeg vil gerne undgå at skulle grave for meget osv. Men kan jeg virkelig bare smide fitness ​gummi fliser direkte på fliserne? Ligesom på ​legepladser.

AI skriver ting som:
"Du vinder ikke meget ved at fjerne dem, hvis målet blot er at få et godt gulv til træning. Faktisk er de eksisterende fliser sandsynligvis et bedre og mere stabilt underlag end nyt afretningssand."

"Hvis du vælger gummifliser direkte oven på de eksisterende fliser, så ville jeg ikke lægge en dampspærre mellem fliserne og gummiet.
Grunden er, at:
  • Der vil altid komme lidt fugt op fra jorden.
  • Hvis du lægger en tæt plastfolie under gummiet, kan du risikere at indkapsle fugten.
  • Gummifliser kan løftes og tørres, hvis der mod forventning opstår fugt."
"I dit tilfælde ville jeg sandsynligvis vælge 10 mm fitnessgummi direkte på fliserne og bruge pengene på vægge, loft og belysning. Det bevarer loftshøjden og giver stadig et professionelt fitnessgulv. Desuden er løbebånd og motionscykel typisk designet til at stå på hårde underlag."
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ai-billedet giver ikke ordetligt indtryk af hvor "klamt" rummet kommer til at føles udenfor sommermånederne. 
Hej GodeVen
Det svar kan ikke bruge til så meget. Hvorfor skulle det blive klamt? Hvad kan jeg gøre for at det ikke føles klamt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis