Vinkelsliber og sandpapir??

Hej derude:)

Jeg har fået til opgave, at slibe lak af en ældre bord. Jeg har ikke nogen rystepudser, men tænker om det er muligt at gøre med en vinkelsliber? Kan man få sandpapir til sådan en, som kan klare arbejdet?? Tænker at det ikke skal gå for dybt, man tænkte om det var en mulighed??

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En vinkelsliber er om noget den dårligste ide til at fjerne lak på et træbord. Alle andre metoder er at foretrække.
Tak for svar!

Hvad kan så anbefales? har også kigget på Excentersliber, men jeg har ikke så meget erfaring med dem:)
Da det er et ældre bord, hvad kan så anbefales med hensyn til sandkorn? Jeg skal fjerne lak? 
Lige et nyt spørgsmål. Hvis jeg skal ud at købe ny sliber, skal man så gå op i watt? Eller er der andre ting som mærke, man skal gå efter med hensyn til kvalitet??

Tak!
En eksendesliber er et godt valg der kan bruges til det meste. Selv har jeg en Bosch i den blå serie som er en slider, men der findes andre gode mærker. 

Grunden til jeg valgte Bosch skyldes jeg kan bruge de samme batterier til hele arsenalet. 

Et ældre bord er et vidt begreb. Er det finer eller massivt, og hvilken træsort er det?

Vælg Dewalt slibeskiver. De er stive og meget lådne og er stort set ikke til at rive af velcro sålen på eksendesliberen. 

Kornstørrelse 120 er udmærket til de fleste opgaver, men anskaf også nogle grovere - eksempelvis korn 60 eller 80. Tilsvarende finere korn 180 eller deromkring er også god at have i baghånden. Efterhånden som du får erfaringen kan du supplere med andre kornstørrelser. 

Velkommen til våbenkapløbet i anskaffelse at værktøj. 

Ofte støder du på et færdigt supplement af forskellige størrelser men kvalteten er tvivlsom. Det kan bedre betale sig at købe pakker af 5 eller 10 stk. i samme kornstørrelse.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis