Rørbæring af kloakrør

Hejsa. Kan jeg bruge denne metode til at understøtte mine kloakrør som ligger 15cm over jorden?

Et justertbart ben og en rørbærer ned mod hårdt jord.

Min kloakmand har støttet op med nogle halve mursten. Men de fylder jo en del i forhold til en gevindstang som dette. Der skal isolering under og omkring kloakrørene.

Jeg ved at der normalt skal lægges grus under, men det er ikke en mulighed her siger min kloakmand, da det vil fylde alt for meget.

Og grunden til at jeg ikke spørger min kloakmand er at han virker til at være godt og grundigt træt af at jeg stiller spørgsmål. :) Så han bliver snart fyret. 

Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen gange er det simple også det bedste.  ​ Isolering kan snilt holde de rør.
Du til skærer flamingo så det følger rørets retning, og i 110 mm bredde. De mursten er fint til midlertidig støtte af rørene. 
Du skal ikke fyre en dygtig kloakmand, bare fordi du selv er irriterende  Han skal anmelde det til kommunen osv. så det får du bare bøvl af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 11-06-2026 13:30:04

Nogen gange er det simple også det bedste.   Isolering kan snilt holde de rør.
Du til skærer flamingo så det følger rørets retning, og i 110 mm bredde. De mursten er fint til midlertidig støtte af rørene.
Du skal ikke fyre en dygtig kloakmand, bare fordi du selv er irriterende  Han skal anmelde det til kommunen osv. så det får du bare bøvl 

Tak for det :)

Det har han ikke nævnt. Han sagde at mursten skal blive liggende.

Synes nu ikke jeg er irriterende ved at stille simple spørgsmål. De havde ikke tætnet rørføring gennem fundament med den undskyldning at “vi troede jo du skulle smøre tjære på fundament udvendigt, så derfor gjorde vi ikke det” jeg har aldrig nævnt at der skulle tjære på. Da der ikke skal tjære på. Og ville det lukke et 2 cm hul omkring kloakrør? Næppe. 

Istedet for at sige at de havde glemt det.

Så det er deres egen skyld hvis de mister opgaven. Jeg har en masse mere der skal laves, og hvis de ikke kan have en ordentlig tone så finder jeg en sgu en anden. :)

Jeg taler pænt til dem og spørger blot ind til ting jeg er i tvivl om. ​

Vh.

Du skal isolere hen til kloakrørerne med flamingo, og hvis der er plads også under. Det mellemrum der er mellem flamingo og rør kan fyldes op med leca. 
Hvis du er sikker på rørene ikke kan synke kan du fjerne murstenene efter de er understøttet af lecaen.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis