Vertikal og horizontal sætningsskade

Hej,

Vi har købt nyt hus i foråret og skal til at have kigget på fugerne som nogle steder har brug for en kærlig hånd.

Vi har en sætningsskade i vores garage (udenfor og indenfor) og på vores facade på huset.
Mit dilemma er dels at sikre mig at jeg ved hvordan jeg gør ift. udfræsing og indlægning af jernstænger samt hvad jeg gør ift. at revnen ved facadevæggen er helt oppe ved tagudhænget og ved garagen er ved vertikale fuger samt ved aluminiums indækningsprofil i garage væggen.

1. Jeg er usikker om vi blot fuger den vertikale sætningsskade i garagen op eller om der skal lægges vertikale jernstænger ind?
  2. Hvordan lægger jeg jernstængerne rigtigt ind? Der er ikke 25 cm på hver side af revnen og skal der kun skrabes ud til området hvori revnen er eller skal jeg gå højere/lavere ift. hvor høj/lang revnen er?
Fra bolious har jeg fundet følgende ift. sætningsskader:

"Du kan evt. lægge rustfaste og profilerede armeringsstålstænger (6 mm tykke) ind i de vandrette fuger omkring sætningsrevner for at stabilisere murværket.
Jernstængerne skal lægges i hver tredje fuge. De bør have en længde på ca. 50 cm, så der er 25 cm på hver side af revnen. For at der er plads til stængerne, skal der skrabes mindst 25 mm ud i fugen."

3. Hvad gør jeg ift. facaden på huset hvori revnen starter helt oppe under tagvedhænget? Er det bare at fuge ligesom normalt eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis