Håndtagene sidder løse på ny cykel

Jeg har fået leveret en nyindkøbt cykel, hvor håndtagene på styret ikke sidder fast. Særligt i højre side sidder det meget løst.
Spekulerer lidt på om den lille rille, der er på gearskifteren (Shimano REVOSHIFT til nexus 7) har en effekt på det? Eller om det er en hel anden taktik jeg skal gribe det an med?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træk håndtagene af giv dem er skud med fruens hårlak og skub dem helt på plads med det samme. Så bliver de hængende.
Det er dog for dårligt med en ny cykel, så hvis den er købt i en rigtig cykelbutik viile jeg køre forbi og få dem til at fastgøre grebene på garantien.

Selvbygger med stort S. 
Yeps man bor ikke i nærheden - de ville gerne have den ind (Cykelmakker for Salling) og omvendt var ikke interesseret i at hjælpe lige hurtigt med et råd.
Tak for hårlakspray - havde godt læst om det . men der er lige det med den rille, hvad skal det indikere?
Inden du sprøjter noget på, start med at vaske styr og greb med sæbe. Måske er der smurt noget på, for at gøre det lettere at presse dem på. En god vask kan i nogle tilfælde være nok. Grebet skal selvfølgelig trækkes af inden det vaskes.  
Tak for svarene - jeg ville bare gerne være sådan helt sikker på,at rillen er enten en afstandsrille/markør eller for netop at fæstne grebet/håndtaget, så det ser pænt ud, som om skifter og håndtag var ud i et
Så vidt jeg kan se er det et gearskifte, hvor du drejer den forreste del af grebet for at skifte gear. For for at sikre at den fast dele af grebet ikke presses helt op til det der kan drejes, er der en lille afstand. Hvis det blev presset helt sammen ville det være vanskeligt at skifte gear. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis