For højt tryk fra vandhane til haveslange?

Jeg har et par gange været ude for at koblingerne på min haveslange ryger fra hinanden, dårligt samlet tænkte jeg, men lod så mærke til at det yderste led i slangen langsomt er i gang med at blive sprunget, én gang måtte jeg skære lidt af og samle igen fordi der var opstået en bobbel af overtryk
Hvor tit skal man udskifte slangen? Mener det var sidste år jeg købte haveslange, skal jeg til at smide penge i en overtryksventil? Af hvad google foreslår så burde en slange nemt holde til over det vandtryk man normalt har i en vandhane, der sker somregel ting og sager enten om natten eller morgenen så det burde ikke være varme der får det hele til at ekspandere
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindelige haveslanger holder ikke til et stående vandtryk. Efter brug skal de altid lukkes på hovedhanen.

Det du beskriver skyldes hovedsagelig at nyere afbrydere monteres yderst på haveslangen eksempelvis brusehoved.
Jeg bruger denne her vandslange, den tåler et tryk på optil 22 bar, har haft den stående med tryk på i dagevis.(ikke smart med glemte at lukke ved hanen) link

Jeg bruger Nito koblinger og rustfri øreslangeklemmer, og har aldrig haft en slange der røg af, eller blev utæt.

Vi prøver igen, i morgen --
Med ordentlige koblinger har jeg kun få gange været ude for at slangen “bevæger sig ud af koblingen”. Køber du nogle billige “skodkoblinger” kan du ikke regne med noget.
Jeg har en meget gammel (+ 25 år) billig plastslange som sommer og vinter hænger på en østvendt væg. Den fejler intet, så slanger kan blive gamle.
Je_ns’s forslag med Nito koblinger er nok det optimale.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis