Stop-kabel med elektrisk anordning plæneklipper, forstærke/forlænge levetid? Kan ikke få reserve del...

Jeg har købt en ellers udmærket 3 Falke batteri plæneklipper fra Jem&Fix, og står nu med det problem at stop-kabel fra sikkerhedsgrebet er ved at briste, se foto. Jeg kan ikke få et reserve-kabel fra Jem&Fix, så plæneklipperen er formentlig ubrugelig, når kablet knækker. Derfor ville jeg gerne forstærke kablet eller på en eller anden måde forlænge levetiden, så plæneklipperen måske kan køre nogle år endnu.

Til motorklippere fås et lignende men ikke ens kabel, da det har L-lås i begge ender, hvor dette kabel går ind i en elektrisk anordning tæt ved el-motoren, se foto 2, der viser hvor kablet slutter. Formentlig blot en slags  afbryder, der er aktiveret, når kablet ikke er trukket tilbage af sikkerhedsgrebet. Jeg har prøvet at adskille "ferritkernen" (sorte oval), som blot er klemt sammen om kablets ende, men kablet ligger ikke frit og er støbt ind i den del, hvor de to ledninger (blå og orange) fortsætter ud. På en eller anden måde afbryder de kredsløbet, når kablet ikke er trukket. El-kyndige må meget gerne byde ind!!

Jeg har søgt på "electric stop cable lawn mover", men der kommer kun almindelige, analoge kabeltyper frem...

Så jeg er på herrens mark, Grrr.

Tak for tips    Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mon ikke et cykelværksted har en univeral der kan tilpasses
men det er noget du må regne med når d køber den ringeste kvalitet på markedet , se laves der ikke reservedele
Måske det her kabel passer, det skulle være den der importere Falke produkterne..
LINk
Prøv at søg på dit modelnummer, og evt med dødmands kontakt/kabel.

Vi prøver igen, i morgen --
bredker skrev den 08-06-2026 19:02:02

mon ikke et cykelværksted har en univeral der kan tilpasses
men det er noget du må regne med når d køber den ringeste kvalitet på markedet , se laves der ikke reservedele

Jeg kan godt købe en justerbar Z-lås og forbinde den til et nyt kabel, som jeg på en eller anden måde skal forbinde holdbart til det eksisterende kabel, da jeg er "afhængig" af den "elektroniske ende", se foto 2. Her ender kablet i den blå og orange ledning i en samling, der ikke kan åbnes (her må sidde en switch af en slags).

Tak!
je_ns skrev den 08-06-2026 19:24:17

Måske det her kabel passer, det skulle være den der importere Falke produkterne..
LINk
Prøv at søg på dit modelnummer, og evt med dødmands kontakt/kabel.

Tak, super godt forsøg. Desværre kan jeg se, at begge de kabler, de har, er rent mekaniske og til brændstofmodeller (cc). Mit kabel må have en eller anden slags afbryder/switch, hvor kablet munder ud i de to ledninger, foto 2, hvor ferritkerne godt kan åbnes men kablet er støbt sammen med/går ud i et med de to ledninger.

Jeg kan ikke regne ud hvad mekanismen eller elektronikken er her...  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis