Hævesænkeskydedør - lave hul i væg / udvide vindueshul

Jeg skal lave hul før tømreren sætter skydedør op som måler 225 brede og går helt op til limtræs drageren.

Jeg mener selv, at den absolut ikke er bærende og den ligger af lå indermuren af gasbeton. Sådan ser det for mig ud på tegningerne. Men indvendigt er der jo væk over som jeg ikke kan lure hvad er. Udvendigt kan jeg se, at der ligger drageren over vinduet med en silikonefuge eller lignende imellem. Jeg formoder det blot er en form for inddækning indvendigt.

Er det realistisk at skære hul i gasbetonen så pænt, at der kan pudses en pæn kant indvendigt så karm undgås? Så undgår jeg at det revner i fremtiden.

Udvendigt er det filset. Så der tænker jeg der nærmest er frit slag blot det skæres pænt. Er det korrekt?

På billederne:
- det blå firkant i værelset erstatter 130cm bredt vindue med 225 bred dør
- den skraverede væg er væk. Det rum indgår i opholdsrummet.
- den skraverede ydervæg er delvist lukket, delvist dør til en tilbygning. Jeg har ikke målfaste tegninger af det hele samlet.
- tilføjelse: der er åbent til kip i opholdsrum med udveksling mellem spær hvoraf et af dem vil ligge af på drageren over den nye åbning.

Gode råd modtages ​meget gerne. Murerens pris var 13000kr, så det var jeg ​ikke råd og lyst til. 
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis