Tætne omkring kloakrør i kælder

Kloakmester har lavet kloak her. Udvendig er der et dræn og jeg er ved at isolere kælderen over drænet.

Jeg ville teste om drænet stadig fungerede men nu løber vandet bare direkte ind i kælder omkring det nye kloakrør. Drænet ligger lige over, nærmest ovenpå kloakrøret. Og det er lige her i et hjørne at vandet så løber ind nu, istedet for ud i drænet.

Jeg tænker jo der skal tætnes omkring klakrør? Hvorfor har kloakmester ikke gjort det? De sagde jeg bare kunne fylde op udvendig og begynde isolering indvendig…

Før nyt rør kom der ikke vand ind.

Tak

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der skal bare støbes omkring
men drænet ligger forkert , det skal ligge mindest 20 cm under sokkel , som det er nu er det til mere skade end gavn
så det dræn er en ommer
bredker skrev den 05-06-2026 17:32:09

men drænet ligger forkert , det skal ligge mindest 20 cm under sokkel , som det er nu er det til mere skade end gavn
så det dræn er en ommer

Ok. det har vidst ligget der i 30 år. Tak. 

Vh.

bredker skrev den 05-06-2026 17:32:09

så det dræn er en ommer

Jeg har fået at vide af et par andre kloakmestre at de grå rør der er brugt her på mit billede er ulovlige. Og så også det grenrør der er brugt er forkert. Ved du noget om det? Tak

Vh.

alle rør der er støbt ned skal minimum være 75 mm for at være lovlig og så kan det reduceres i kanten af gulvet
dog er undtaget med afløb fra vask olig hvis de er ført til et gulvafløb og de ligger i betonlaget
grenrørene er der ikke noget forkert i , normalt vil man bare helst ikke have dem til at peje op hvis der ikke er rensemulighed fra anden side
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis