Skal man virkelig rydde græsafklip op hver gang?

Jeg er ved at være lidt træt af alt det græs, der ligger tilbage efter klipning. Det ender på fliserne, ved terrassen og bliver nogle gange slæbt med ind i huset også 🌱

Jeg plejer at rive eller blæse det værste væk, men det føles som ekstra arbejde hver eneste gang. Især hvis græsset er blevet lidt for langt, så ligger det bare i store klumper.

Hvad gør I andre? Samler I det hele op, eller lader I det bare ligge? Tager gerne imod gode tips 😅
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
klip det flere gange så det ikke bliver så langt
alternativ kan du montere bioknive på klipperen
Jeg bruger opsamler, og fordeler afklippet i bede hvor det kan tilføje næring og holde på fugten. Så kan jeg gå på græsset uden at slæbe afklip med ind.

Hellere leje end at bo på gaden.
Inden jeg fik robotklipper, blev det samlet op af græsslåmaskinen, samtidigmed at jeg klippede græsset.. 
Venter på reklamen her også..
Jeg bruger opsamler og smider afklippet i en bunke et sted i haven til glæde for alt kriblekrable. Det gælder også grenafklip. Det er fordelen ved at bo på landet - vi har plads nok og har ingen intentioner om at vinde en have konkurrence.

Ved løvfald fjerner jeg de fleste nedfaldne blade på græsplænen med en løvrive for at modvirke sne skimmel.

Græsafklip er også velegnet mellem bedene til af holde ukrudt i ave. Andre smider det på kompostbunker men alle løsninger er brugbare.
Annonce
Hvis det er dit største haveproblem, så lev med det.
Se affaldet som et gode, der gavner dit helbred, både det fysiske og det mentale.

Kun en tåbe frygter ikke haven  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Som der står på vores lokale genbrugsstation. "Haveaffald gør størst nytte i haven"  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis