Tørretumbler på skabshylde

Min mand og jeg vil gerne pladsoptimere vores vaskesøjle og spekulerer derfor på om vi kan have vaskemaskine i bunden, derefter en hyldeplads/skuffe til vasketøj og øverst tørretumbleren men vi er i tvivl om/hvad det kræver for at en hylde kan bære tørretumbleren? Vi er særligt bekymrede for vibrationerne mens tørretumbleren kører, som jo helst ikke skal få hele ejendommen til at hoppe.

Alternativt har vi kigget på sokkel-møbler med indbygget skuffe, men vi ville foretrække at skuffen er oppe i bordhøjde.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en kondens tumbler er den givet noget tungere som en ditto aftræk. Jeg har tumbler direkte ovenpå vaskemaskine, som fungere uden problemer, men et skab til en 40 kg. tumbler skal være rimeligt solidt, så jeg ville vælge massiv træplade til at bære denne. Et skuffemodul kan så indføjes i den str. der passer.

Og hvordan ville du hænge hylden op? Det er en muret væg på den ene side og bagved mens det er gasbeton på den anden side 
Annemk skrev den 05-06-2026 10:30:46

Og hvordan ville du hænge hylden op? Det er en muret væg på den ene side og bagved mens det er gasbeton på den anden side 
Forstår det hele skal stå i et passende indhak i rummet, med vaskemaskine nederst, en skuffe i mellem og så hylde til tumbler. Hvis muligt så skru bære lister under hylden - ellers nogle kraftige hylde bærere der kan gemmes inde i skuffen, så det ser pænt ud.
En anden mulighed - lav en kassette, der indeholder skuffe og som tumbler står ovenpå. Denne skrues i tilstødende vægge og dimensioneres som bruttomål på dine hvidevarer. Skuffe kan være trådkurv eller blot tophængt låge uden kurv. Blot lidt inspiration.

Hvis i gerne vil optimere efter plads så er mit forslag at kigge på en kombimaskine. Dvs vaskemaskine der både kan vaske og tørre (integreret kondenstørretumbler), det har vi gjort selv med god succes, men vi har også kun begrænset behov da vi hængetørrer det meste. Men engang imellem opstår behovet (eg en flyverdragt der skal være klar dagen efter) eller noget skal kun have en rens med damp og der en kombimaskine et fint supplement.

Men en kondenstumbler kan kun nedtørre tøjet så meget. Hvis alt tøj og de store badehåndklæder skal den vej igennem hver gang og være skabstørre er dem med aftræk eneste plausible mulighed. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis