Ny ribbe i vaskemaskine falder af

En ribbe i AEG vaskemaskine gik i stykker. Har købt en ny via deres hjemmeside som er præcis magen til og passer til maskinen. Nu har jeg monteret den op til flere gange, da den bliver ved med at falde af under vask. Hvad gør jeg forkert? Kan ikke se hvordan jeg sku monterer den forkert. Metal flapperne i tromlen tænker jeg skal gå op og låse i det ene ben på undersiden af ribben, og det føler jeg også at den gør, men noget går galt siden den falder af. Gider virkelig ik at skal købe ny vaskemaskine pga det. Håber nogle kan hjælpe?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert billedet der snyder, men er de 2 tappe forskellig længde, så måske den skal endevendes.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er billedet der snyder. De er lige lange 
AI har følgende guide..
Sådan monterer du medbringeren
Placering: Find de tilsvarende huller i tromlen. Sørg for, at alle seks "fødder" eller kroge på undersiden af medbringeren flugter præcis med de aflange huller i tromlen.

[1]Skub på plads: Sæt medbringeren helt ned mod tromlens overflade. Skub den derefter væk fra dig selv (eller ind mod bagsiden af maskinen), indtil du hører et tydeligt "klik". Dette indikerer, at låsemekanismerne har fat.

[1, 2]Låsning (vigtigt): I mange AEG-modeller skal du bruge en lille skruetrækker gennem et af hullerne ovenpå medbringeren for at bukke en lille metaltap op indvendigt. Dette låser den fast, så den ikke glider af igen under vask. [1, 2]Tjek stabilitet: Prøv forsigtigt at trække i medbringeren for at sikre, at den sidder urokkeligt fast. [1, 2]

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis