Solcelle springvand fra Harald Nyborg

Hej
Jeg har købt to springvand og er ved at montere dem. Først skal  bålfadet renses for rødalger. Kan jeg komme algerens i det nye vand?
Problemer med at montere springvandet. Hvad i alverden skal den medfølgende ring af sort skumplast bruges til?
Ser ud som om det er rester af udstansningen fra den yderste ring. Har prøvet at mase den indover pumpen, men det giver ingen mening.
Nogen der har købt disse billige springvand? Virker fint uden den famøse ring.
Ingeborg

Når lysten driver værket
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læg den til side, når det virker uden. Mon ikke skum ringen er beregnet til at rense vandet. Så skal den tages op en gang imellem og skylles med rent vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret, som jeg ikke forstår🥴. Den passer jo overhovedet ikke til at kunne lægges ind over eller under, når jeg trækker mekanismen op. Jeg må prøve fabrikanten eller Harald Nyborg

Når lysten driver værket
Skumring til venstre skal ikke monteres. Skumring som allerede er monteret er til rensning af vandet. 
Det var meningen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret, som ikke forstås - desværre. Hvorfor levere noget, der ikke skal bruges?
Og så har jeg skrevet at varen er fra Harald Nyborg. Den er fra Jem & Fix. Beklager🫣🥴

Når lysten driver værket
Gætter på at skumdimsen passer til 2 forskellige modeller springvand, hvor på den ene skal inderringen forblive, mens den på din model skal fjernes. 
I produktionen er det nemmest blot at lægge den komplette skumdims i alle kasser, uanset hvilken pumpe, der efterfølgende lægges i kasserne.  
Annonce
Tak for svaret. Det er vist det nærmeste vi kan komme et svar. Har da også tænkt på at det var en nem måde at komme af med fabrikkens affald på 🤷🏻‍♀️🤔🥴

Når lysten driver værket
Har du læst brugsanvisningen?

fase
Hej S. Fabrin. Skal jeg nu være fornærmet ?😖🤣så godt burde du kende mig 🤷🏻‍♀️

Når lysten driver værket
Nej selvfølgelig skal du ikke være fornærmet, men på billedet ser det ud til at der er vist hvordan. 🤣😂

fase
Hej igen. Der er ikke hverken vist eller omtalt denne ekstra ring. Jeg har skrevet til kundeservice hos Jem&Fix, for det er der og ikke hos HN jeg købte den. Glemte det, fordi jeg måtte til HN efter en regnvandsmåler med metalstativ og de ligger tæt på hinanden. Men  springvandet virker jo uden den ekstra dims.
Springvandet har også 4 huller med en tap ude i siden. Gætter at man kan sætte en form for styr (pinde som f. Eks. Sugerør ) på, så springvandet holder sig i midten af fadet når det blæser.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis