opladning

Hej, jeg har et batteri, men har ikke laderen. Kan jeg bruge en almindelig lader som på billede til på een eller anden måde at oplade batteriet med.   TAK
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bruge den lader, det skal være en speciel lader til li-lon batterier.
Måske der også er en bms styring i batteriet,  så skal du have en lader der kan håndtere det.
Det ligner et Stiga batteri, så du er nok nød til at købe laderen der passer til. 
Eks her.​Link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan også fuske.
Vha. f.eks. 4 stks 20 volt computeropladere - så kan du opnå 81 volt.
Prøv at finde ud af hvor mange celler der er i batteriet - så du er sikker på hvor meget du skal lade op til.
Prøv også at måle på de 4 punkter i batteriet for at finde ud af hvilke spændinger de har.
Ja det er Stiga, jeg synes det er svært at finde en oplader der passer til min pung, kan man finde een på Amazon eller hvor er bedst at lede

je_ns skrev den 27-05-2026 12:50:38

Du kan ikke bruge den lader, det skal være en speciel lader til li-lon batterier.
Måske der også er en bms styring i batteriet,  så skal du have en lader der kan håndtere det.
Det ligner et Stiga batteri, så du er nok nød til at købe laderen der passer til. 
Eks her.Link

Nu er vi nok ude i at ladeforsøg udføres udendørs med batteri på en betonflise.
Ja, og glem ikke beskyttelsesbrillerne. Når det batteri går i luften bliver det spektakulært.

Annonce
Hvad er der sket med laderen der fulgte med maskinen ?

Måske denne her fra Texas.dk passer, den ligner jo.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 27-05-2026 21:45:31

Hvad er der sket med laderen der fulgte med maskinen ?

Måske denne her fra Texas.dk passer, den ligner jo.

fandt maskinen på marked, men lader fulgte ikke med 

Jeg er helt enig med de spydige kommentarer om farligheden i at oplade et lithium batteri med en oplader uden korrekt elektronik. Medmindre man har helt styr på hvilken type lithium batteri det er, og har styr på ladekurven, skal man ikke begynde med ladere uden passende elektronik.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis