Pris på støbning af beton med pumpe.

Hej alle 🙂
Jeg er helt ny herinde og håber, nogen kan hjælpe mig lidt med prisniveauet på støbning af betongulv.
Jeg er i gang med at renovere hus og står selv for det meste af arbejdet, så jeg prøver virkelig at finde ud af, hvad ting normalt koster.
Jeg har fået et tilbud fra en bekendt på støbning af 80 m² betongulv i 10 cm tykkelse. Han mener, vi skal bruge betonpumpe, fordi huset ligger et stykke fra vejen, så vi undgår at køre det hele ind med trillebør. Han siger også, at det gør det lettere at få gulvet helt plant og pænt.
Prisen, jeg har fået, er 30.000 kr. inkl. moms for støbning med pumpe.
Mit problem er bare, at jeg overhovedet ikke kender prisniveauet på sådan noget. Jeg havde nok forestillet mig, at det ville koste omkring 15.000 kr. alt inklusiv, så jeg blev lidt overrasket over prisen.
Er 30.000 kr. en fair pris for sådan en opgave, eller er det helt ved siden af? Er det bare mig, der har haft urealistiske forventninger til prisen?
På forhånd tak 🙂
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ting er sikkert, du kan ikke køre beton til 80 m2 fra en lastbil med trillebører med mindre du har mindst 10 mand til at køre fra.
Normalt kan det meste levering af flydebeton klares med bånd. Hvis det er et eksisterende hus kan man tage vinduerne ud.

30.000kr er ikke en ublu pris hvis det reelt er nødvendigt med pumpen, men man kan lave det lige så lige med båndet og man slipper for at slæbe sig halvt ihjel.

Selvbygger med stort S. 
Velkommen på lds. 
Færdig beton er dyrere end selv at blande det. Du kan ikke køre 8 m3 færdigbeton ind med trillebør, det er størknet længe før du er færdig. 
Skal det leveres og pumpes ind er det endnu dyrere. 
Den billigste måde er at leje / købe en blander og så have støbemiks, cement osv, og så blande selv.  Det leveres af den lokale vognmnd med lastbil i indkørsel eller hvor lastbil kan komme til. 
Det er nok de 12-15.000 
Her er der ikke stress da det blandes efterhånden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar.

Reelt tror jeg måske ikke, at en pumpe er nødvendig, da huset ligger lige ud til vejen. Jeg tænker lidt, om det mest er for at gøre arbejdet nemmere.

Men kan båndet egentlig nå ind i alle kroge af huset, eller skal man føre båndet ind gennem hvert enkelt vindue til de forskellige rum?

Og hvor meget ville man typisk kunne spare ved at vælge bånd frem for pumpe?
Prøv og kig Unicons, eller hvilket betonværk der nu ligge tættest på dig- hjemmeside, der tænker jeg du kan lave en forespørgsel på opgaven med og uden bånd - og måske kan de også svare om det lade sig gøre og køre det ind med bånd..
Jeg betalte ca 14.000 for flyde beton nok til 40m2. Med fiber. 
Det var leveret med pumpe, om vinteren, og vi havde nok 10% for meget. Fra Bg beton. 
Så jeg synes din pris lyder helt fin. 
80m2 betongulv som beskrevet afskrækker mig ikke.

Selv om jeg efterhånden er en halvgammel nisse, er både min søn og svigersøn unge og stærke så de går ikke af vejen for en smule sved på panden.

Vi har gjort som Erik beskriver. Bland og støb selv løbende.

Man kan købe mange bajere for kr. 30.000 til at holde moralen oppe. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis