Pensler og træolie 🔥 - skal de bortskaffes straks?

Jeg skal give mine mahogni vinduer noget træolie. Jeg forstår det er vigtigt at klude med olie kan selvantænde og serie skal bortskaffes straks i en pose med vand.
Men hvad med pensler? Nu har jeg lige købt nogle fine dyre sprosse pensler. Kan de også selvantænde? Og skal de så også bortskaffes straks på samme vis som kludene?

Jeg skal give mine mahogni vinduer noget træolie.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger ufortyndet flyende brun sæbe, da jeg synes at man skal bruge meget terpentin for at opnå det samme. Til sidst får de en smule terpentin. Sidst jeg malede med oliemaling købe jeg 10 pensler fra jem&fix til 30 kr, så smed jeg dem ud efter brug. Mellem første og anden gang maling, lagde jeg dem i tætsluttende fryseposer med ganske lidt terpentin.

Lindolie klude lægger jeg blot til tørring på en flise ude. Jeg har oplevet at en lindolieklud blev varm, mens jeg holdt den i hånden, men aldrig i nærheden af flammetemperaturer. Der skal den nok være klemt ned et lille sted uden afkøling. En tør lindolieklud bliver ikke varm.   
Jeg har altid bare smidt klude i en frysepose, trykket luft ud og bundet knude. Er det ikke sikkert nok?

Mvh. AllanE
Jeg har også før brugt den med at lægge de våde klude i tætsluttende klude i en tætsluttende pose. Der hældte jeg også en smule vand i posen. Jeg har det dog bedst med at lade dem tørre først.

Men blot en smule forsigtighed, er sikkert nok, man skal være meget uheldig før at der sker selvantændelse. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også