Silkecement - større ændringer i fliseoverfladen ift. vådrumssikring?

Hej!

Jeg har købt en lejlighed med et ældre badeværelse uden vådrumsmembran, da ejendommen er fra 1980'erne. Da mit budget er begrænset, planlægger jeg at friske væggene og gulvet op med silkecement. Jeg har fået at vide, at så længe man ikke laver større ændringer i fliseoverfladen, er det ok at bruge silkecement (ift. reglementet ift. vådrumssikring). 

I brusenichen er der imidlertid en relativt kraftig vandstopper (11cm høj, 9cm bred), se billedet. Mit spørgsmål er nu, om jeg må fjerne denne eller i det mindste halvere denne i højde og bredde, så jeg får mere plads i den relativt lille bruseniche? Eller vil det blive anset som at 'lave en større ændring i fliseoverfladen'? Det ser ikke ud som om, at den lille mur er bygget ovenpå allerede lagte gulvfliser, da man kan se, at furene på begge sider ikke matcher.  

Jeg er ikke interesseret i at lave noget ulovligt, således at forsikringen ikke dækker ved en eventuel vandskade. Uanset hvad, planlægger jeg at smørre vådrumsmembran ud over hele gulvet før silkecementen for en sikkerheds skyld.

Er der nogen, der kan hjælpe her?

Mvh. Kirsten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke se der skulle være noget i vejen for at fjerne "vandstopperen" dog kan du risikere at der ikke er vægfliser bag, eller gulvfliser under, men det er der dog nok sandsynligvis.

Du kan erstatte muren med en lille vandstopperkant..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis