Skift a radiator.ventil

Hej alle 😊
HÄber der er nogen som kan hjÊlpe mig med mit problem.
Jeg har en gammel radiatorventil som jeg gerne vil skifte, og nu har jeg vĂŠret i Silvan og kĂžbe fĂžrst Ă©n ventil som ikke passede – og nu en anden som heller ikke passede 😅
SÄ nu stÄr jeg og mangler den rigtige ventil at skifte med.
Jeg smider nogle billeder op her, og hĂ„ber der sidder nogen derude som ved hvilken ventil der skal bruges her 🙏
Hvis der mangler billeder eller bestemte vinkler, sÄ sig endelig til, sÄ tager jeg nogle flere.
PĂ„ forhĂ„nd tak 👍

Hvor intet vover intet vinder
10 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til, at din ventil er en returtermostatventil. Det eneste, der fortÊller noget, er billede 2 og 5. Kan du ikke fortÊlle lidt om fabrikatet af ventil og termostat. Hvad er det, der ikke virker pÄ ventilen? Har du prÞvet at skrue pakdÄsen ud og motionere den og give den en drÄbe syrefri/symaskine olie?

fase
Danfoss billedet er en af dem der virker 

Den anden  altsĂ„ billedet af selve toppen er den som skal skiftes 

Det her er den som skal skiftes 

Du kan ikke bare skifte den del, dit viser pÄ dit sidste billede. Du skal skifte hele termostaten vist pÄ billede 2.
Har du prÞvet at motionere stiften i pakdÄsen, som jeg har skrevet i forrige indlÊg.
Hvad er i Þvrigt dit problem? Det er svÊrt at rÄdgive uden at vide problemet.

fase
Du kan ikke fÄ reservedele til din gamle returtermostat. Du mÄ kÞbe en ny returtermostat. Den grÄ du har, er udgÄet for 30-40 Är siden.

Dine betegnelser kan skabe noget forvirring. 
Dit billede nr 2 viser din radiatorventil. Det den du finder beskrevet her under teksten "Danfoss FJ-VR returlĂžbsventil"

https://www.billigvvs.dk/tips-og-guides/hvilken-termostat-passer-til-min-radiator

Som der stĂ„r er den en Danfoss FJVR termostat til returventil du skal bruge. Den kan bestilles direkte fra linket eller andre steder. 
Annonce
Jeg vil skifte returventilen hsr taget den gamle af og nu har jeg prĂžvet 2 forskellige danfoss aveo termostater men ingen af dem passer sĂ„ spĂžrgsmĂ„let er hvilken returtermostat som vil passe til min radiator 

Du skal kĂžbe en Danfoss fjvr termostat som GodeVen skriver.

SĂžren O
Jem og fix har termostaten 
Danfoss Aveo passer ikke. Jeg ved ikke hvor mange forskellige der er, men det er fremlĂžbstermostater, sĂ„ ingen passer pĂ„ en FJVR ventil. Du skal bruge en FJVR termostat.
SĂ„ blev.den skiftet og.jeg siger tak for alle input og undskylder for den forvirring mine billeder gav 

FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele

Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis