Er Wavin PP multilayer rør et problem?

Vi er lidt i gang med et lille kloakprojekt til en udbygning med køkkenafløb. Vi graver selv og lukker gravningen efter godkendelse, og det er kloakmesteren med på. Vi har selv købt det meste rør og fittings og har bevidst valgt Wavin PP multilayer. Så siger kloakmester: ”Det må ikke være multilayer rør, det skal være étlagsrør”. Og så er det, jeg ikke er med.
Jeg troede, at multilayer var et teknisk top-produkt. Jeg har ikke boret i kloakmesteren endnu, måske bange for at såre hans faglige stolthed. Er der nogen, der har en idé om, hvad der ligger bag, eller har hørt om noget lignende?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske det er den forkerte "klasse" rør du har købt, er det SN4, og din kloakmester mener det kræver SN8 rør, skal det jo være det, da ​han skal stå inde for arbejdet.

For Wavin PP multilayer. er godkendte rør til kloak, hvis man ellers vælger den rigtige type.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er styrkeklasse SN4, jeg har købt. Største kørebelastning vil være fra en trillebør. Og Multilayer fås i begge styrkeklasser, SN4 og SN8. Næh, det var kravet "étlagsrør", der undrer mig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis