Sænke eller fjerne betonrør over olietank

Hejsa

Jeg har en gammel (renset og plomberet) olietank, hvor der går et betonrør op udenpå påfyldnings røret.

Mit spørgsmål går på, om I tænker man kan fjerne betonrøret, eller det vil have konsekvenser? 
Årsagen er, at jeg gerne vil etablere ny belægning med skærver, og betonrøret tager lige de godt 5-7cm jeg ønsker at fylde op med skærverne.

Fotos viser ​betonrøret med og uden ​betonlåget.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grav ned til tanken og fjern påfyldningsrøret og skru en prop i. Så kan du fjerne betonrøret helt.
Eller få fjernet tanken og fyldt hullet med grus.

fase
Tanken er tømt, renset og plomberet. Det har jeg et papir på, fra tidligere ejer.
Vil jeg ikke risikere at det er ugyldigt så? Eller skal jeg have oliefirma ud og plombere igen, hvis røret fjernes? 

Den er 2500 liter, så jeg ville gerne undgå at grave den op..😅

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du ændrer vel ikke noget ved at skrue påfyldning af og peppe hullet af.

fase
Ved korrekt afblænding af olietank, skal påfyldnings- og udluftningsrør fjernes, og hullerne skal proppes af.

Søren O
Vær OBS på at det papir du har på at tanken er tømt og renset ikke er nogen 100% garanti på at det er udført korrekt!
Som Søren O også er inde på ang. korrekt udførsel!

Under alle omstændigheder er du nødt til at fjerne påfyldningsrøret, som andre også skriver.
Når du fjerner røret tjek så lige om tanken i det hele taget er tømt.

En gammel olietank har der med at ruste, såfremt den ikke er af glasfiber, så på et eller andet tidspunkt braser den sammen, særlig hvis det kommer et tungt køretøj hen over.

Det bedste er at fjerne tanken helt.
Det næstbedste er at skære toppen af tanken og så fylde den med sand.
Sørg for fotodokumentation, hvis du gør et af ovennævnte, samt få rettet i BBR.

Vær OBS på at ved salg af huset kan der stadig opstå polemik omkring den gamle olietank, da nutidens købere er blevet mere kritiske omkring olietanke.
Er den korrekte afblændet skal den være fyldt med sand.
Men et godt tidspunkt at få den fjernet, inden du anlægger de nye fliser.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis