Hvordan får jeg kartuschen og selve vandhanen som sidder fast til vandrøret af!

Hej  :-)

Er der nogle handy mennesker, herinde der ved hvad jeg skal gøre for at få kartuschen (indsatsen), og selve vandhanen skruet af fra vansrøret. Det sidder utroligt godt fast, har forsøgt at lægge klude omkrig med kalkfjerne.
Jeg er lidt i tvivl om de er de rigtige greb jeg forsøger at skrue på :)
Har vedhæftet et billede hvor man kan se både vandhane, rør, kartouschen.

Skønt hvis der er en der ved hvad jeg skal gøre?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt en skiftenøgle på og skub den af. Drej mod uret om.

fase
Du skal tage lidt mere fat. Det kan godt sidde stramt, men kan helt sikkert skilles ad. Du skal måske holde igen på t-røret hvis du vil skrue hele vandhanen af.
Når du har skruet spindelen (messing enheden) ud af vandhanen, kan du skille den ad. Der sidder en lille låsering som holder det hele sammen. Afmonter den, og adskil spindelen. Så afkalker du delene (evt. eddikesyre). Derefter smører du alle bevægelige dele, og samler det hele igen. Så har du “så godt som ny” vandhane.

Søren O
Og brug så vidt muligt noget større værktøj. 

Gerne en svensknøgle på +30 cm i længden. Og gerne en rørtang på +40cm i længden.
Tak problemet er at de sidder fuldstændig vildt fast....er der noget jeg kan smøre på for at løsne mellem fatningerne ? :-)
Du kan ikke udefra smørge noget på der virker indeni - det eneste der virker er det rigtige værktøj.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis