Fjerne radiator, vil være helt sikker på min plan

Vi skal til at have fjernet radiatorer på 3 af vores værelser, da der skal fuldspartles og males bagved. Jeg vil derfor gerne høre hvad i tænker om min plan omkring at fjerne radiatorerne midlertidigt. Jeg har vedhæftet to billeder, et af vores gasfyr og et af radiatoren.

1. Sluk fyret
2. Luk F + R ved fyret
3. Luk radiatorens termostat
4. Åbn udluftning på radiatoren
5. Løsn nederste omløber ved termostat og tøm radiator
7. Afmonter
8. Monter propper/blindlukning
9. Åbn F + R igen
10. Tænd fyret

Er der noget jeg har misset eller skal være obs på i den forbindelse? Tak for jeres hjælp :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sluk fyr og pumpe, tap vand af og afmonter radiator. Burde vel gøre det, det tager vel under 1 dag at male de få kvadratmeter.
1. Sluk fyret.
2. Tag tryk af anlæg ved at åbne den ventil, hvor du fylder vand på.
3. Åben luftskrue på radiatorer, der skal demonteres, så de tømmes.
4. Når radiatorerne er tømte demonteres de og tilslutninger afproppes, hvis fyret skal l brug igen
5: Hvis der er brug for varme (varmt vand), fyldes der vand på anlægget og fyret startes.
Når du er færdig med at spartle og male og har monteret radiatorerne igen. Fyldes vand på anlægget igen, og radiatorerne luftes ud.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også