Kortslutning - Eltavle hjælper ikke

Hejsa,

Jeg sku installere en ny lampe i badeværelset og så var der nogen der tændte for strømmen imens og så kom der kortslutning.
Den fikser jeg tænker jeg og prøver at slukke og tænde på eltavlen. Det mærkelige var at der ikke var nogen sikring på eltavlen der var slukket efter kortslutningen, men jeg prøver alligevel at slukke og tænde for hele banditten. Det gjorde sgu ingen nytte.
Det er en lejlighed fra 70’erne så hele installationen er nok noget gammelt møg.
Hvad gør jeg, når det ikke hjælper at slukke og tænde på sikringen?
Ps. På trods ingen måling kommer eller lys, når jeg sætter lampe til, så kan jeg stadig godt få stød fra det 😬
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke HPFI-relæet, der er slået fra?
Bpde tavle og kabler ser nyer eud og i 70erne brugt eman plastisolerin gpå kabler og ledere så gammelt møg er det nok ikke.

VI har et par elektrikere herinde der sikekrt kan komem med bud på hvad der er sket. Men vil anbefale du får en elektriker til at sætte lampe op i badeværelse (IP44/vådzone m jord) da det ikke er noget man må selv - eller skill isntallationen ad som det ser ud til du er ved at gøre på nogle af billederne.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Er du sikker på at der var en kortslutning. Du skriver at der er strøm på selv om der ingen måling er. Det ser ud som om du har skilt en del af installationen ad. Hvorfor det 
Du har heller ikke ført ledningen ind under aflastningen.

fase
Velkommen på lds.
Det er 2 forskellige udtag du viser billeder af. På billede 2 hvor du holder udtag med hånden ses 2 lyseblå ledere. De sidder tilsyneladende i hver sin klemme. Her ville jeg mene de skulle sidde sammen.
Er det noget du har adskilt ? for så kunne det være hele problemet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis