Ideer til udskift af "spots" med fatning

Hej,
Ja, jeg ved ikke lige hvordan jeg bedst skal beskrive det. Jeg har to "spørgsmål"
Jeg har købt hus og tidligere ejer har i gang og stue haft en slags indbygningsspot med E27 fatning i loftet. Så vel teknisk set ikke spots, men måske noget downlight?
De er mildest talt ikke så pæne og derudover ligger de direkte i isolering med samlemuffer.

1. Jeg har fjernet to i min stue således at jeg nu har to 90 mm huller, jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre med. Har i nogle ideer? Jeg havde overvejet at bruge kopbor på et par gamle brædder der ligger oppe på loftet, og derefter fastgøre dem, men i er tvivl om hvor pænt det bliver.

En anden mulighed var selvfølgeligt at få nogle spots I. Vil gerne have noget mere lys i stuen (desuden har tidligere ejer ikke ligefrem sat dem pænt op. Irriterende nok er de ikke sat midtfor det lampeudtag der hænger i forvejen og på anden led står de også skævt...)

Man kan selvfølgelig også anvende nogle lamper til at dække hullerne.

2.
Min gang har også 90 mm huller med disse spots, som ikke er spots. For at gøre det værre er disse ikke sat perfekt på linje som man kan se på billedet nedenfor.
Samme problem som det andet sted, hullerne er store hvilket besværliggør spots, eller måske kender i noget? . Måske man kunne sætte nogle lamper op og sådan dække hullerne?

På ​forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bruge led spot der passer i dine 90 mm huller?  Eks de her link

Nå de er udsolgt, men mon ikke der findes andre, ellers skriv og spørg hvor når de kommer på lager igen.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg handler ofte spot hos >detled< Her nogle eksempler på dem til 90 mm hu LINKl 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej begge,
Tak for svar.
Jeg så gerne at jeg kunne skifte pæren på dem til noget andet. Når de er så store er det primært med integreret lyskilde.
Jeg må lede videre
Har du overvejet at skifte pæren til en LED pære med E27 gevind.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis