Kobberrør til varmepumpe

God fredag
De priser jeg har modtaget på at installere min varmepumpe nærmer sig svindel. Derfor vil jeg klare mest muligt selv og kun lade kølefætteren klare gassen.
Der er meget stor forskel på de kobberrør der sælges. Er der noget væsentlig forskel på kvaliteten? De skal selvfølgelig være isolerede, men det forekommer mig mærkeligt at de er en faktor 3-4 i prisforskel. Hvad overser jeg?

Og kender i en montør med rimelige priser må i gerne nævne ham. 
Det billigste jeg har fået indtil nu er 10k uden materialer for en varmepumpe med to indedele, hvis de allerede hænger oppe og alle huller og el er lavet.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ofte får man nogle vanvittige priser når man spørger om et tilbud på småopgaver, firmaerne gider ikke bruge tid på at udregne tilbud, og slynger bare et højt bud afsted.

Så ofte er det billigst at få lavet på timeløn...

Men hvor i landet, hvis du vil have anbefalet en kølemontør?

Vi prøver igen, i morgen --
Taastrup.
Hvad skal man forvente at en time koster ?

Jeg tror ikke at du ved hvad du går i gang med , det er ikke bare  lige , du skal bruge en vacum pumpe , enten slaglode udstyr , eller værktøj til at montere rørene med , da kølemidlet er utroligt tyndt flydende , kan det værer svært at få dem tætte , .nå men held og lykke , det får du briug for .................

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Beklager at jeg ikke har forklaret mig godt nok. Jeg vil montere enhederne, forbinde dem med de kabler der skal bruges, indkøbe kobberrør og så lade en autoriseret montør lave alt ned gassen.
 I et tidligere job så jeg alt for godt hvad dårlige montager af køleanlæg betyder for driften. Det ønsker jeg ikke at rode med. Ønsker bare input til indkøb at nogle fornuftige rør uden at betale for meget 
Ved ikke hvordan det er nu, men førhen var alle kølerør i tomme mål.

Kender desværre ikke til køle montører i dit område... 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis