Misfarvning på fuge på badeværelse

Vi har fået lavet helt nyt badeværelse med ny gulvvarme.
Vi oplever kort efter, at fugen nogle steder på gulvet er blevet mørkere. Det er steder hvor der ikke kommer vand eller andet på - eksempelvis under møbel.

I dag oplever vi lidt vand sive ved fodlisten. Er der nogen der ved, hvad misfarvningerne kan skyldes?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bliver den mørkere er det typisk tegn på fugt
og hvis der siver lidt ved fodlisten kan det være en utæthed på vand eller gulvvarme , hvis der er en utæthed vil det jo trække ug i gulvet under fliserne og dermed farve fugerne
Tænker du det er fugt i rummet, eller fugt under gulvet? Hvis der er fugt under gulv fra gulvvarmen, så tænker jeg det må være meget, da gulvvarmen jo ligger under beton… er den eneste løsning at brække det op igen? … ​
Hejmeddig skrev den 15-05-2026 14:46:26

Tænker du det er fugt i rummet, eller fugt under gulvet? Hvis der er fugt under gulv fra gulvvarmen, så tænker jeg det må være meget, da gulvvarmen jo ligger under beton… er den eneste løsning at brække det op igen? …

om det er gulvvarme eller brugsvand kan jeg ikke sige , ved jo ikke hvor slangerne løber

er gulvet lige støbt kan det jo også være fugt derfra , men ikke stor chance for det
inden du bryder op , så find ud af om der er en samling under gulvet , ellers er der firmaer der kan spore evt fejl og skader på slangerne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis