Makita 4-takt løvblæser - tager ikke fuld gas

Makita BHX2501. Den start fint og reagerer på gas, men når jeg giver fuld gas, dør den. Læste mig til at karburator skulle renses og det har jeg nu gjort. Kunne ikke se noget galt med den, og ved ikke om noget blev renset ud.
Fik sat den på igen, og den kører ligesom før.
Man kan få nye billige karburatorer (tager over en måned at få hjem via ebay), men er der andet jeg skal prøve først?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg langtfra ekspert i små benzinmotorer, men det kunne jo lyde til blandingen er for mager.
Kender ikke den karburator men er det som på en totakter er der 2 stilleskruer en H og L så burde det hjælpe at justere på H.
Det kan også skyldes stive membraner i karburatoren, her kan man være heldig at få gang i den, ved at give fuld gas, og slippe gassen inden den dør og gentage det en 15-20 gange, det kan få gang i membranerne igen.

Er der gammel benzin på så skift til frisk benzin, bruger du den ikke så meget så brug Aspen benzin det vil spare dig for mange problemer.

Når du renser sådan en lille karburator er karburatorspray næsten uundværlig, med mindre du har en ultralydsrenser, men rensning af karburatorer kan være drilsk og kræve et par forsøg, undgå trykluft det kan skade karburatoren, vil du alligevel bruge trykluft så skru trykket ned til omkring 1 bar.

De billige kineser karburatorer kan være lidt et lotteri, ikke alle er lige gode, for hurtig levering kunne du prøve Amazon Tyskland, eller fra et andet eu land, så er leveringen hurtigere.  

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis