Udskifte punkterfri dæk

Trillebør. Kan  man "krænge" et punkterfrit dæk (gult) af fælgen, eller er det limet på, så man skal skære det af? Og bagefter sætte et alm luftfyldt dæk på.

Jeg kan alt - når det lykkes.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke finde et hjul med slange, der passer i størrelse og hvor akslen også passer, f.eks. hos Jem og Fix eller Biltema?
jhb skrev den 11-05-2026 10:41:23

Kan du ikke finde et hjul med slange, der passer i størrelse og hvor akslen også passer, f.eks. hos Jem og Fix eller Biltema?

Det lykkedes mig ikke at finde noget der passede (aksel og nav) sidst jeg kiggede (for et år siden). Og det jeg fandt (som ikke passede) indikerede en pris på den forkerte side af 400 kroner. Desuden er dette jo et forum for "gør det selv", og ikke bare byt-til-nyt .....

Sidst jeg var på jagt efter et dæk til en trillebør, der var det faktisk billigst at købe et komplet hjul ved XL-Byg
Link til hjul til 129,-
Men ikke sikkert at akslen er magen til din.
Tænker bestemt det er nemmest at skære det gamle gule dæk over, samt fælgen nok ikke overlever hvis dækket skal krænges ud over fælg-kanten.

Vi prøver igen, i morgen --
rce0852 skrev den 11-05-2026 10:49:47

.... Desuden er dette jo et forum for "gør det selv", og ikke bare byt-til-nyt .....

Sorry, jeg skal ikke blande mig mere!

Annonce
Der er stor sandsynlighed for at fælgen ikke har kanter til at holde et almindeligt dæk. Er der hul til ventil? Hvis der er, kan det bruges til almindeligt dæk. 
Helt ny trillebør hos Jemogfix  fra 115Kr. til 219kr. 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis det er jem og fix modellen er en ny billigere end et dæk more or less. De har jævnligt tilbud på murerbøren. 
jhb skrev den 11-05-2026 11:17:14

rce0852 skrev den 11-05-2026 10:49:47

.... Desuden er dette jo et forum for "gør det selv", og ikke bare byt-til-nyt .....

Sorry, jeg skal ikke blande mig mere! 

Selvfølgelig skal du blande dig mere, men, hvis prisen ved at gøre det selv er større end at købe noget færdigt, skal man vel overveje at købe nyt.

fase
De billige har punkterfri dæk, og det vil jeg væk fra. Dermed bliver prisen en lidt anden for en 110 liter betonbør der bare skal bruges i haven - men dog lidt billigere end jeg huskede.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis