VVS installation ved to opvaskemaskiner

Hej Lav-Det-Selv Panel, 

Vi er i gang med at bygge hus igennem et typehus firma. 
Jeg er godt klar over at jeg er endt det forkerte sted når det nu er lav det selv. 
Til mit forsvar installerer jeg selv køkkenet bagefter. 
Men jeg er simpelthen i tvivl om de forsøger at tage røven på mig. 

Vi vil gerne have to opvaskemaskiner i vores nye køkken (Ja det er måske overkill, men nok om det). 
Husfirmaet mener at der skal være 2 afløb og to vandtilførsler, under vasken i stedet for 1 som man jo normalt har. Jeg kan ikke forstå problemet i forgrene vandforsyning og afløb ud til 3 steder - vask, opvasker, opvasker. 

Er der noget jeg har misforstået? Er der en VVS kyndig der kan hjælpe? 

Mvh. 
Rasmus
Hej Lav-Det-Selv Panel,  Vi er i gang med at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 13-05-2026 22:47:41

Aquastop bruges udelukkende for at forhindre vandskade i køkkenet der som udgangspunkt ikke er indrettet som vådrum i stil med et badeværelse. 

Opvaskemaskinen er fucking ligeglad med om tilløb eller afløb havner i skabe eller skuffer, så det er helt godnat hvad Gasse i en ordentlig koger hallucinationer.  

Så hvis du sætter 1 aquastop til 2 maskiner og den går og det gør de. Jeg har arbejdet med professionelle opvaskemaskiner.

Stopper aquastop stopper begge maskiner så jeg ikke hvem der er i en koger.......

it is better to burn out than to fade away
De opvaskemaskiner som private køber, er alle monteret med Aquastop på anløbssiden fra fabrikken. 

Det er hul i hovedet at tilslutte ekstra foranstaltninger.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis