Træterrasse i moduler - sikre at de samles lige..

Hej igen. Jeg ​endte med, efter råd herfra, at grave ​græstørv væk under den nye terrasse.  Så langt så godt.  Jeg har ​nu bygget konstruktionen i moduler og skal have sat dem sammen. Jeg opgiver at bruge soklen som udgangspunkt, da huset er gammelt og skævt. Jeg vil selvfølgelig gerne have modulerne til at flugte udvendigt for at få en flot finish med brædderne. Men hvordan gør jeg det smartest og nemmest. Modulerne ligger løse og bliver klodset op/punkt støbt senere. Er det en løsning at lade en lang retholt flugte henover overgangene mellem modulerne og så skrue dem sammen? Pft. for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det nemmeste er at trække en murersnor ved start/slut som du flugter dem op til.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Men skal jeg ikke have et udgangspunkt/mål for at bruge mursnor eller er det på øjemål?? Altså at sikre at snoren flugter med yderkanten af rammen ​i hele længden?
Man saver naturligvis kanten ren med en dyksav efter brædderne er monteret, og evt afslutter med en bort så du ikke har alle enderne synlige.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 09-05-2026 14:13:58

Man saver naturligvis kanten ren med en dyksav efter brædderne er monteret, og evt afslutter med en bort så du ikke har alle enderne synlige.

Jeps. Det er det styr på. Måske vi blot overtænker udfordringen.

Den skal vel være parallel med huset. Så ville jeg trække snor efter at det er monteret med alle brædder ind imod huset.
Snor trækkes, der sættes små streger som markerer hvor skinne til dyksav skal placeres. Eller retholdt til at styree rundsav. Så saver du alle ender af yderst og der er lukket inde imod huset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også