Hjælp med om slange til vaskemaskine er standard tilgængeligt i Danmark

TLDR: Kan man købe disse slanger der er billeder/specs på i danske butikker?

Hej alle sammen :D
Jeg kigger på at købe en Hava T02 vaskemaskine til min lille kolonihave.

Link til maskinen

Tekst fra hjemmeside:

"What is the type of connector on the water supply hose?
The T02 Portable Washing Machine comes with a 3/4" garden hose connector. You may need an adapter to fit your faucet."

Men den kommer kun med 120cm slange til indførelse af vand fra vandhane.
Og "drain hose" er 200cm, hvilket er glimrende nok, men den vil jeg potentielt set gerne udskifte på sigt.
Hava laver ikke andre størrelser.

Men jeg har fået tegninger direkte fra kundeservice hvor de viser nogle størrelser og specifikationer.
Vil nogen der har øjne til den slags hjælpe mig med at få svar på om det ville være muligt at gå ind i et byggemarked og skaffe slanger til denne maskine?

Jeg er total noob til vvs, så al hjælp og venlige tips er utroligt kærligt modtaget.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kigger på specifikationer i dit link står der mål på både vand tilgangsslange og afløbsslange så men ikke de følger med !

"AUTOELEKTRIKEREN"
​Undskyld hvis jeg skrev forvirrende.
Jeg har brug for at have længere slanger ​da dem der ​medfølger ikke er lange nok. Og de sælger ikke længere slanger.
​Men vaskemaskiner plejer at være ret standard med slanger. Dette er bare et meget tech agtigt firma så jeg er ikke sikker på, om de overholder vvs-standarder.
Det ser da ud til at tilslutningen er 3/4", der er en standard størrelse. De findes færdige i forskellige længder. Søg på slanger til vaskemaskiner. Et eksempel er vist i linket. 
Tilløbsslange 

fase
de skriver at der muligvis skal bruges en adaptor. Dette er også helt standard da vandhane ofte er 1/2" så en overgang 3/4 - 1/2 " der kan købes i de fleste byggemarkeder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis