Installation af regnvands beholder

Jeg har købt en regnvands beholder der er lidt høj ifht til der hvor jeg vil sætte den. Jeg kan ikke komme til at installere regnvands opsamleren på nedløbsrøret da den er for høj.

Men jeg tænkte på at hvis jeg installerer den før knækket på tagrenden, så kan det måske godt lade sig gøre. Jeg ved bare ikke om der er noget teknisk der gør at det er en dum løsning?

På skitsen har jeg prøvet at tegne hvad jeg mener. Blå er nedløbs rør, rød er regnvands opsamler og den gule spand er regnvands tønden 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil fungere udmærket med opsamleren helt oppe under tagrenden.

Søren O
Du har forskellige muligheder, du må så vurdere, hvad der er bedst. Her er hvad der lige falder mig ind.
Hvis den røde placeringer ikke er høj nok, kan de se om du kan skære et hak i beholderen, så vandet ikke kommer ind i toppen men lidt nede. Du kan grave beholderen lidt ned, hvis det ikke ødelægger tømme funktionen. Eller du kan selvfølgelig købe en mindre beholder. 
Jeg har installeret den hvor knækket imod muren er under opsamleren. Ser ud til at det virker (prøvede bare at hælde vand i tagrenden)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis