Jeg har lige skiftet tætningslister på mit ene stuevindue, jeg stod og lukkede og åbnede det for at se hvor tætte de var, dog lige pludselig var det som om håndtaget gik i baglås, jeg har stået med vinduet 1 time nu, i starten kunne det kun være i låst position og så drejes 60-70% af vejen til åbennpositon, før håndtaget gik helt i baglås.
Jeg har brugt WD-40 på alle metalstykker / bevægelige dele, jeg fik trykket de der to metal låse på undersiden af vinduet, det har bare givet mig modsatte problem - nu kan jeg have den i helt åben position, og den kan kun drejes lidt.
Jeg aner ikke hvad den her slags vindue / låsemekanisme og skinnefunktion hedder.
Er der nogle der kender til det her problem og en evt. løsning?
Desuden sidder vinduet også lidt skævt som gør at der kommer meget luft ind i den ene side, kan det løses?
På forhånd tak :-)
Se evt. vedhæftede billeder
Så vidt jeg kan forstå er låsen i bunden af karmen en rullepaskvile eller en stanglås, jeg ved ikke om den er skæv, eller knækket indvendig, og om det er noget jeg kan låse selv, eller jeg skal have en professional ud for at kigge på det?
For reference, vinduet kan ikke låses selvom det er helt åbent så det er ikke fordi stanglåsen ikke passer ind i slutblikket.