Jobber hele uken, og så sitter du fast med gressklipping hele helgen … alternativer?

Hej alle,

Begynder ærligt talt at blive ret træt af, at hele weekenden går med at slå græs. Jeg arbejder fuldtid i hverdagen, og når weekenden endelig kommer, har man jo egentlig bare lyst til at slappe af eller lave noget andet… men i stedet står man der med plæneklipperen igen 😅

Føles som om græsset vokser ekstra hurtigt så snart det regner lidt (og det gør det jo ret tit…), og springer man en uge over, så er det bare endnu værre næste gang.

Har en ret almindelig have, ikke kæmpestor, men stor nok til at det tager tid hver gang. Er begyndt at tænke på, om der findes nogle nemmere løsninger end selv at gå rundt hver weekend?

Har I fundet noget, der faktisk fungerer og sparer tid? Fx robotplæneklipper eller noget andet?

Alle tips modtages 🙏

[NOTE FRA ADMIN: Reklame-indlæg]

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget græs har du?

En robotplæneklipper er løsningen. Der er flere muligheder. Hvilken du bør vælge er afhængig af størrelse og om det er et eller flere stykker. 
Med mindre du har haven fyldt med ungernes legetøj, så fungerer en moderne robotplæneklipper ganske fortrinligt. Efter vi fik robot bruger jeg maks 15 minutter hver anden uge med græstrimmern til lige at komme helt ud i kanterne hvor robotten ikke kan slå.

Selvbygger med stort S. 
Jeg er sikker på der snart kommer en venlig nyoprettet bruger med svensk klingende efternavn, der vil anbefale en seqway robotklipper😂

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 06-05-2026 16:53:19

Jeg er sikker på der snart kommer en venlig nyoprettet bruger med svensk klingende efternavn, der vil anbefale en seqway robotklipper😂

Jeg tænkte nøjagtig det samme 😉 

gør som os andre der også har fultidsarbejde , på 40-45 timer om ugen
ud og tag 1-2 timer hver aften , så når man det meste , er kun en vanesag
Annonce
‘almindelig, ikke ret stor have’.
Kan umuligt tage meget mere end en time at klippe medmindre der er mange krinkelkroge?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis