vildmarksbad af IBC beholder

Jeg går med tanke om at lave et vildmarksbad af en IBC beholder, men mangler input fra nogen der måske selv har leget med det samme projekt, det jeg nogenlunde har styr på er :

beholder, og hvordan den tilrettes.
beklædning og isolering.
kobberrør til opvarming
bålsted til kobberrør
jeg har også fundet en bordgennemføring til vand ind og ud:
https://www.biltema.dk/baad/vvs/bordgennemforinger/bordgennemforing-1-14-2000054987?srsltid=AfmBOorWarZfdoaG7P4LKqn9_7DS2youarMIM6c2m7f-9Sj3ONCzSIxj

men findes der noget smartere?

hvordan laver i overgangen fra kobberrør til gennemføringen, jeg tænker rører bliver meget varmt og måske smelter den vandslange jeg påtænker (og har set) at benytte.

Jeg har set utallige clip på youtube, men er aldrig blevet klogere på den del.

alle input er velkomne
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit rør er vandfyldt bliver det aldrig ret meget varmere end det vand der løber igennem, så det smelter i hvert fald ikke noget plastik før du selv er kogt.

Selvbygger med stort S. 
Jeg ved ikke hvad IBC beholder er, men jeg har set vildmarks bad som indeholder en brugt mælke køletank. Der er lavet træbænke, kant osv. 
Den er rustfri, og så har han stillet den op på ben, pillet isolering af og fyrer direkte under den uden rør og slanger.
For at få gennemstrømning tror jeg der skal en cirkulations pumpe med i kredsløbet. 
Min lillebror har vildmarksbad, med et gammelt støbejerns fyr. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
En IBC beholder er det mange bruger til regnvand, 1000L tank med metal skelet uden om og hane i bunden.
Ok kan den også hedde sådan. Jeg kender den som palletank.
Du kan vel bruge en 50 liter olie tønde som fyrsted. Så skal kobberrør bukkes rundt i cirkler og lægges som pandekage. De kan sagtens ligge 2-3 lag, så varme, røg osv kan komme op igennem. Når vi snakker kobber rør kan du bukke dem i hånden, men skal alligevel have en slags bukkefix så røret ikke knækker forkert.
Men der skal være en cirkulationspumpe,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Takker.

Det var også det jeg havde fundet ud af, ​det er mere forbindelsen ud af beholderen og til kobberrøret, tænker selv en vandslange på røret men, tilslutningen til vandbeholderen syntes jeg er lidt tricky 
Annonce
Bruge bløde kobberrør - de bukkere lettere.

Brug en passende hjulfælg fra en barnecykel som bukkefix.
Tilslutning til tanken - prøv at søge på “skotgennemføring”.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis