Jeg har malet en lang væk i stuen, det er glans 7 vægmaling hvor jeg har påført 3 lags maling, jeg har allerede malet 2 andre vægge hvor de ser gode ud, der gjorde jeg ikke noget forarbejde men malede bare direkte på væggen over på den gamle maling.
På den her væg i billedet har jeg gjort følgende;
Spartlet nogle små huller, derefter har jeg slibet hele væggen med en excentersliber fra korn 120 til 180 og til sidst slebet hele væggen på 240, der er stadig lidt ujævnheder i væggen da det er en ældre væg der er lidt skæv.
Jeg har derefter brugt forankringsgrunder der hvor jeg har spartlet, og så har jeg ellers malet 3 lag glans 7 maling, jeg ventede ca. imellem 45-60 minutter mellem hvert lag, jeg sørgede for at væggen var tør når man rørte den får jeg malede næste lag.
Væggen ser rigtig god ud når man kigger direkte på den, men når man kigger fra siden, er der en stor farve forskel.
Jeg er ikke sikker på om det ser sådan her ud fordi jeg måske har malet med for lidt maling på sidste lag, eller fordi det er et ujævnt overlag jeg har malet på, når jeg rører ved væggen hvor malingen ser pæn ud, og hvor den ikke ser pæn ud, føles det præcis det samme, og den er glat begge steder.
Ville det hjælpe at komme ind og give et ekstra lag maling med rulle? Det har været tørt i ca. et døgn nu.
Tak på forhånd for hjælpen :-)