overgangsmuffer til afløb uden gevind

Prøver at samle et fleksibelt afløbsrør på en overgangsmuffer, men efter jeg har købt afløbsrøret finder jeg ud af at der ikke er gevind på overgangsmufferen. De er begge 32 mm og kan desværre ikke få dem til at passe sammen uden at den spilder vand. 

Nogen bud på hvad jeg kan gøre? findes der eventuelt en overgangsmuffer som går fra glat til gevind så jeg kan få det fleksible afløbsrør på?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ked af at sige det, men der er en grund til man skal være vvs`er for at måtte lave det.

Hvis du alligevel skal have monteret det fleksrør er det meningen det skal monteres over vandlåsen på din køkkenvask.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 03-05-2026 19:32:39

Jeg er ked af at sige det, men der er en grund til man skal være vvs`er for at måtte lave det.

Hvis du alligevel skal have monteret det fleksrør er det meningen det skal monteres over vandlåsen på din køkkenvask.

Jeg var ikke klar over at det var vvs arbejde, kan være jeg skal gentænke og vi selv skal gøre det her så. Vi har købt et brugt bryggers møbel hvori jeg skal have en slange fra handvasken ned til et afløbrist i bryggers gulvet. Blot midlertidigt imens vi får lavet vores køkken.

​Overgangsmufferen er under vandlåsen så der har vi allerede en fleksslange. Er det helt skævt at bruge eller kan man redde den på en eller anden måde? (Kan ikke ​returnerer ​slangen nu)
Det er ikke muligt for mig at forstå hvad det er du vil lave. Kan du ikke lægge nogle billede op af det der skal forbindes?

Selvbygger med stort S. 
Det er dette bryggers møbel som vi skal bruge i maks et par uger. Der er gulvrist som vi vil føre en slange til til fra vasken. Vasken har en vandlås som 'slutter' med den overgangsmuffer som jeg orginalt har skrevet om
Det kunne tyde på det er en vandlås nogenlunde som på billedet.
Du skal jo ikke bruge vandlåsen til noget, når du fører slangen til et gulvafløb, så måske kan du skrue den nue slage direkte på?

Alternativt kan denne overgang fra Jem&Fix måske anvendes
https://www.jemogfix.dk/samlemuffe-32-mm/8125/9813633/

Bare kald mig BBB 
Annonce
Christian60erhus skrev den 03-05-2026 21:58:36

Det er dette bryggers møbel som vi skal bruge i maks et par uger. Der er gulvrist som vi vil føre en slange til til fra vasken. Vasken har en vandlås som 'slutter' med den overgangsmuffer som jeg orginalt har skrevet om

Det var sjovt nok ikke et billede af dine skabslåger, men et billede af de 2 ender der skal forbindes jeg efterspurgte.

Dvs. afgangen fra din vask og der hvor afløbet skal tilsluttes. Alt andet er ligegyldigt. 

Selvbygger med stort S. 
Det er sådan en her vandlås under vasken, hvori overgangsmufferen sidder på enden af røret
Så blev vi da så meget klogere. Hvor skal den anden ende hen?
Hvis de "bare" skal ende igennem risten på et gulvafløb, så smid den fleksslange du har købt ud, og køb et stykke 32 mm afløbsrør i en passende længde.

Selvbygger med stort S. 
Har endeligt fået løst det! Endte med at få købt afløbsrør i passende længer med nogle vinkler så den kunne passe ned. Mange tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis